Uitleg over eerste verloning periode 4 – dagtabel i.p.v. 4 – weken tabel
Binnenkort ontvangen jullie de eerste loonstrook van Blue Amigo over 2026. Hieronder een korte toelichting.
Periode 4 van 2026 loopt van 23 maart 2026 tot en met 19 april 2026. Wanneer je niet de volledige periode in dienst bent, bijvoorbeeld als je op 1 april start, wordt de loonheffing berekend met de dagtabel in plaats van de 4-wekentabel.
De 4-wekentabel wordt gebruikt wanneer een medewerker de volledige loonperiode werkt. Als je slechts een deel van de periode werkt, moet volgens de regels van de Belastingdienst de dagtabel worden toegepast.
Bij gebruik van de dagtabel kan er meer loonheffing worden ingehouden dan wanneer je een volledige periode werkt. Dit betekent echter niet dat je uiteindelijk meer belasting betaalt. Wanneer er te veel loonheffing is ingehouden, kun je dit mogelijk terugkrijgen via je aangifte inkomstenbelasting. De aangifte over 2026 kan vanaf 1 maart 2027 worden ingediend.
Mocht je in periode 11 uit dienst treden, dan is dit ook van toepassing voor periode 11-2026.
Periode 11 van 2026 loopt van 5 oktober tot en met 1 november 2026. Wanneer je niet de volledige periode in dienst bent, bijvoorbeeld als je dienstverband op 15 oktober stopt, wordt de loonheffing berekend met de dagtabel in plaats van de 4-wekentabel.
Wil je meer uitleg over je loonstrook, dan kun je de bijgevoegde link met aanvullende informatie openen.
Kom je er niet uit, stuur dan een e-mail naar uren@blueamigo.com, dan helpen wij je graag verder.
Heb je ideeën, vragen of opmerkingen over het intranet? Stuur een e-mail naar: marketing@blueamigo.com




